W internecie coraz większe uznanie zdobywają butiki internetowe z odzieżą. W naszej firmie mam coraz więcej zamówień na tego typu realizacje z tego powodu zdecydowaliśmy się na prezentację wiedzy jaką posiedliśmy w oparciu o nasze doświadczenie.

Dowiesz się co to jest internetowy butik odzieżowy, czym się różni od zwykłego sklepu internetowego, dla kogo jest butik internetowy tego typu i wiele, wiele więcej. Zapraszam do lektury.

 

Spis treści:

 

Co to jest internetowy butik odzieżowy?

Internetowy butik odzieżowy to mniejszy sklep internetowy sprzedający odzież. Asortyment butiku odzieżowego zazwyczaj ma charakter modowy, czyli reprezentuje pewien styl w modzie z którym utożsamia się sprzedawca. Butiki odzieżowe zazwyczaj prowadzone są przez influencerów, osoby mocno aktywne w socjalmediach lub po prostu mniejsze marki odzieżowe, które dzięki internetowym butikom mają możliwość zaprezentować swoją kolekcję oraz sprzedawać jej poszczególne produkty.

Butiki internetowe zyskując coraz większą popularność. Tworzą niszę wśród sklepów internetowych skupiając wokół siebie klientów o podobnym guście do sprzedawcy czy wizji marki. Klienci szybko przekuwają się społeczność stałych klientów, których łączy podobne spojrzenie na świat mody.

 

Czym się różni internetowy butik odzieżowy od tradycyjnego sklepu internetowego?

Przede wszystkim różni się asortymentem oraz grupą odbiorców. Tradycyjne sklepy internetowe odzieżowe kierowane są ogólnie do jak największej liczby użytkowników aktywnie robiących zakupy w sieci. Butiki internetowe kierowane są do znacznie węższej grupy klientów oscylujących wokół tego samego stylu, często też wokół jednej płci. 

Tradycyjne sklepy internetowe starają się oferować jak największy zakres asortymentu aby dotrzeć do jak największej grupy klientów oraz dać im jak największy wybór. Internetowe butiki nie skupiają się na jak największym asortymencie ale asortymencie jak najbardziej dopasowany do stylu modowego reprezentowanego przez sklep. Są to zazwyczaj też produkty wyższej jakości

 

Dla kogo jest internetowy butik odzieżowy?

Internetowy butik odzieżowy dedykowany jest influencerom, osobom aktywnym w socialmediach które interesują się modą. Sklep internetowy typu butik odzieżowy jest też świetnym narzędziem dla warsztatów krawieckich, mniejszych marek odzieżowych lub freelancerów zajmujących się projektowaniem i szyciem odzieży. Butik odzieżowy to też najlepsze rozwiązanie dla oryginalnych rękodzieł z świata mody. 

Sklepy internetowe tworzone dla internetowych butików odzieżowych są mocno zautomatyzowane i proste w obsłudze, dzięki czemu do obsługi sklepu internetowego nie potrzebujemy ani specjalistów, ani dodatkowych osób. Internetowy butik internetowy możemy śmiało prowadzić na jednoosobowej działalności gospodarczej. 

 

Jak stworzyć internetowy butik odzieżowy?

Przede wszystkim powinniśmy się rozeznać na rynku odzieżowy. Większość osób otwierających butik odzieżowy doświadczenia związane z ustaleniem stylu modowego nabierała w socjalmediach. Jak zawsze dobrym pomysłem jest również podejrzenie konkurencji. Jaki reprezentują kanon modowy, jakie jest nim zainteresowanie. Liczba zainteresowanych wiąże się z późniejszymi zarobkami

Otwierając butik odzieżowy w internecie powinniśmy oscylować wokół jednej niszy pewnego stylu, który da się otagować. To przełoży się na późniejszą promocję zwłaszcza tą w google gdzie słowa kluczowe są bardzo ważne. Otwierając jakikolwiek biznes w sieci nie warto porywać się z motyką na słońce. Lepiej wziąć na siebie mniej i później dołożyć niż wyznaczyć zbyt wiele celów, których jednoczesne osiągnięcie jest niemożliwe.

Gdy już znamy nurt należy przeanalizować logistykę. Czy odzież będziemy szyli sami na zamówienie, czy sprowadzali. Jeżeli odzież kupujemy z hurtowni lub bezpośredni z fabryki warto sprawdzić jakie mają warunki współpracy jak czas realizacji zamówienia, jakość produktów ceny. Czy może oferują usługę dropshipping

Czytaj: Wszystko o sklepach internetowych odzieżowych

 

Jak powinien wyglądać internetowy butik odzieżowy?

Internetowy butik odzieżowy powinien być stworzony zgodnie z panującymi standardami webowymi oraz współgrać z doświadczeniami użytkowników. Sklep powinien być wizualnie oryginalny, estetyczny i czytelny. Na łamach naszego bloga publikowaliśmy wiele przykładów świetnych design’ów sklepów internetowych. Przykłady ciekawych i kreatywnych sklepów znajdziesz w naszych artykułach “10 ciekawych sklepów internetowych” czy “inspirujące sklepy internetowe z obuwiem”.

Internetowy butik odzieżowy w głównej mierze powinien skupiać się na obrazach produktowych. Te powinny przedstawiać produkty takimi jakie są w rzeczywistości. Zdjęcia powinny być dobrej jakości ale i zoptymalizowane. Więcej o obrazach używanych na sklepach internetowych dowiesz się w artykule “wszystko o obrazach w sklepie internetowym”.

Internetowy butik odzieżowy powinien mieć również elementy ułatwiające obsługę sklepu oraz ułatwiające robienie zakupów. Takimi elementami są filtry umożliwiające wyłonienie z danej kategorii produktów w określonym rozmiarze czy kolorze. Dobrym pomysłem jest stosowanie tabeli rozmiarów zamieszczonej na karcie każdego produktu czy używanie opcji kolorystycznych produktu w oparciu o obrazki poglądowe. 

 

Ciekawe internetowe butiki odzieżowe

Internetowy butik ze sportową odzieżą Fitstore 

Fitstore to butik internetowy z odzieżą stworzony przez Design Cart. Jest to świetny przykład butiku internetowego z odzieżą, który głównie bazuje na przekazie za pomocą obrazów. Zwróć uwagę na to jak banery i ich gamy kolorystyczne budują ogólnych charakter sklepu oraz wrażenia estetyczne. 

fitstore

 

Internetowy butik odzieżowy Andżela

Internetowy butik odzieżowy Andżela to przykład sklepu internetowego w którym szatę graficzną budują jedynie zdjęcia produktowe. Sklep internetowy jest przejrzysta, szata graficzna maksymalnie prosta, minimalistyczna. Wszystko po to by użytkownik głównie skupił się na asortymencie sklepu internetowego. 

andzela

 

Internetowy butik odzieżowy Emrose

Kolejny butik internetowy, stworzony w studiu Design Cart. Ten dynamicznie działający sklep internetowy odzieżowy to klasyczny przykład butiku internetowego z odzieżą. Asortyment oscyluje wokół stylu właścicielki sklepu internetowego. Całość bazuje głównie na zdjęciach produktowych. Sklep internetowy dzięki temu jest niezwykle prosty w obsłudze, niezwykle czytelny. 

emrose

 

Internetowy butik odzieżowy Infinity Fashion

Butik odzieżowy Infinity Fashion to przykład sklepu internetowego który skupia się bardziej na zdjęciach produktowych. Koncepcja graficzna przypomina tą z butiku Andżela, Infinity Fashion rezerwuje jednak znacznie więcej wolnej przestrzeni, dzięki czemu nie ma natłoku obrazów przez co sklep internetowy jest bardziej przejrzysty. 

infinityfashion pl

 

Internetowy butik odzieżowy Lafeminite

Kolejny klasyczny internetowy butik z odzieżą. Podobnie jak butik Emrose, butik Lafeminite również oscyluje wokół określonego stylu. Sklep odzieżowy bazuje głównie na obrazach produktowych, co zapewnia dobrą czytelność oraz estetykę na najwyższym poziomie. Oczywiście Design Cart jest twórcą tego butiku.

lafeminite

 

Internetowy butik odzieżowy Olika

Jest przykładem internetowego butiku odzieżowego gdzie strona główna nie stanowi bazy produktowej, a rozkładówkę tego co znajdziemy na sklepie internetowym. Tego typu konstrukcja lepiej kieruje klienta do tego czego szuka. Za pomocą banerów można też tworzyć odpowiedni charakter sklepu internetowego, a tym samym ten będzie bardziej rozpoznawalny. 

olika pl

 

Internetowy butik odzieżowy Mom's Love

Niezwykły butik z odzieżą dziecięcą stworzony przez Design Cart. Sklep bazuje na oryginalnej prezentacji produktów na stronie startowej sklepu. Posiada wyróżniającą go kolorystykę. Sklep internetowy Mom’s Love nastawiony jest na bycie oryginalnym.

momslove

 

Internetowy butik odzieżowy Rose Boutique

Świetny przykład internetowego butiku odzieżowego, który wykorzystuje banery, zdjęcia do budowania szaty graficznej. Sklep jest atrakcyjny wizualnie oraz przejrzysty. 

roseboutique pl

 

Internetowy butik odzieżowy Varlesca

Varlesca jest przykładem wartym do obejrzenia z powodu swej konstrukcji. W butiku Varlesca umiejętnie buduje się szatę graficzną za pomocą banerów oraz kolaży zdjęć. Na sklepie panuje artystyczny, harmonijny układ. Strona startowa sklepu internetowa jest skrótem tego co na nim znajdziemy i taka jest rola strony startowej. 

varlesca pl

 

Jak promować internetowy butik odzieżowy?

Butik internetowy to sklep nastawiony na społeczność związaną z danym stylem czy gustem. Najlepszą więc drogą promocji będą socjalmedia. 

Nie ma sensu butików internetowych pozycjonować w wyszukiwarkach internetowych jeżeli masz ograniczony budżet. Lepiej tą całą energię i środki przeznaczyć na działania w socjalmediach, zwłaszcza na Instagramie oraz Fecebooku. Solidny Fun Page czy bogate w materiały konto na instagramie to podstawowy fundament, na którym możemy oprzeć reklamę i zdobyć klientów dla naszego sklepu internetowego. O tym jak promować sklep internetowy na Facebooku dowiesz się z naszego artykułu “Promocja sklepu internetowego na Facebook”.

 

Jaki system e-commerce, najlepiej się nadaje na internetowy butik odzieżowy?

Najlepszym systemem dla butiku internetowego z odzieżą będzie taki, którym będzie łatwo zarządzało się asortymentem odzieżowym, będzie szybko się wczytywał. Sklep internetowy odzieżowy powinien mieć prosty zestaw funkcji. Magento zatem nie nadaje się dla tego typu sklepów. Najrozsądniejszym wyborem będzie zatem Opencart lub Prestashop z tym że ten pierwszy jest znacznie szybszy. 

Podsumowanie

Podsumowując internetowy butik odzieżowy to świetny pomysł na biznes. Jeżeli interesujesz się modą, jesteś obecny w socialmediach to tego typu sklep internetowy jest dla Ciebie. Najlepszą metodą promocji to socjalmedia, a więc i z tym powinieneś sobie poradzić. Najlepszym systemem będzie Opencart. Jest prosty w obsłudze i bardzo szybki.